Sedm kroků Ekoškoly
Sedm kroků EKOŠKOLY
Pracovní tým Ekoškoly
- v týmu jsou zastoupeny různé zájmové skupiny, především žáci 4. – 9. tříd
- náš tým se schází k pravidelným schůzkám jednou za 2 měsíce (nebo dle potřeby)
- ze schůzek pořizujeme volně přístupné zápisy – ekonástěnka
- tým zajišťuje realizaci analýzy, plánu činnosti, monitorování a vyhodnocování, informování a spolupráci, ekokodexu
- členové ekotýmu přebírají odpovědnost za plnění plánu činnosti i za jednotlivé oblasti programu (energie, voda, odpady, prostředí školy)
Analýza
- pokrývá všechny základní oblasti
- analýzu a zpracování výsledků provedli žáci pod vedením koordinátora
- analýza rozebírá silné a slabé stránky
Plán činnosti
- vychází z naší analýzy
- pokrývá alespoň dvě oblasti Ekoškoly
- členové Ekotýmu se podílí na vymýšlení úkolů, jednotlivci odpovídají za plnění úkolů
- plán obsahuje úkoly, které jsou žáci schopni převážně plnit sami
- plán je vyhodnocován a přizpůsobován změnám
Monitorování a vyhodnocování
- ze zápisu schůzek je jasné, zda byl či nebyl úkol uskutečněn
- na vyhodnocování se podílí žáci
- vyhodnocování se sleduje průběžně
- je vedena potřebná dokomentace
- s výsledky jsou všichni seznamováni
- dokládáme fotografie, plakátky, články
EV ve výuce
- témata Ekoškoly jsou propojena a objevují se ve všech vyučovacích předmětech
- vyučování doplňují různé praktické aktivity
- využívají se pomůcky – pracovní listy Ekoškoly, materiály Recyklohraní
Informování a spolupráce
- ve škole je informační ekonástěnka, která je přístupná všem
- veškeré informace týkající se Ekoškoly jsou zveřejňovány, pravidelně je upravován školní web s odkazem Ekoškola
- o svých aktivitách informujeme veřejnost (webové stránky školy, vitrína města, přispívání do místního čtvrtletníku Lupa)
- rozšiřujeme program o své vlastní aktivity z oblasti ochrany životního prostředí, realizujeme pro mladší děti různé „workshopy“ – tvořivé dílničky s odpadovými materiály
- zapojujeme se do dalších programů – třídění odpadů, Recyklohraní, Uklízíme Česko, odlisťování stromů, sázení stromků, čištění Mořického potoka a Broděnky atd.
- účast na různých výukových exkurzích – Den s myslivci ve Vitčickém lese, Den s rybáři, exkurze na místní skládku – SITA CZ, exkurze do místní Čistírny odpadních vod
- spolupráce se školním parlamentem, s redakční radou školního časopisu Bonbónky
- spolupráce s odborem životního prostředí města Němčice nad Hanou
Ekokodex
- odráží cíle programu Ekoškola
- je veřejně přístupný i návštěvníkům školy
- je výtvarně zpracovaný, nepřehlédnutelný, jeho zpracování vyjadřuje určitou myšlenku našich žáků
- všichni ve škole mají možnost si jednotlivá pravidla stále připomínat
- je možné jej doplňovat
Mgr. Petra Přidalová